“Ik vind het juist fijn dat ik gewoon een normaal antwoord krijg van Roel”

1664
⏰ Leestijd: 2 minuten

Willem Resink is sinds 15 jaar klant bij Roel Keijzer. Hij is eigenaar van Duivenvoorden elektrisch aannemersbedrijf.

Hoe zijn jullie met elkaar in contact gekomen?

Willem: Roel was een voetbalmaat van me maar dat is al een hele tijd geleden.
Roel: We zaten samen in een team en ik denk dat we elkaar al ruim 25 jaar kennen.
Willem: Rond 2000 liet mijn werkgever weten dat hij ermee ging stoppen. Hij vroeg mij toen of ik interesse had om het bedrijf over te nemen. Toen ben ik direct naar Roel gegaan om hem om advies te vragen.
Roel: Willem vroeg me; is dat wat? En wat komt er dan allemaal op me af? Ik heb hem toen geholpen. We hebben een prijs genoemd en zijn in onderhandeling gegaan. Uiteindelijk heeft
Willem het bedrijf over kunnen nemen en ik heb hem met dat hele proces begeleid.

Voor welke diensten is Willem bij jullie klant?

Willem: Voor de financiële kant. Ik heb verstand van elektra maar niet van alle financiële aspecten van het ondernemerschap. Roel duikt helemaal diep in de materie.
Roel: Ik doe voor Willem de jaarrekeningen, fiscale aangiftes en advieswerk. Willem heeft zo’n 20 man personeel en is daarmee een relatief groot bedrijf.
Willem: Roel helpt me ook met het behalen van fiscale voordelen en ik ben daar altijd erg tevreden over.

Is het lastig dat jullie elkaar zowel privé als zakelijk kennen?

Roel: Met sommige klanten is dat wel lastig maar ik kan zeggen dat ik daar met Willem absoluut geen problemen mee heb. Bij hem is het echt een man een man, een woord een woord.
Willem: Ik vind het juist fijn dat ik gewoon een normaal antwoord krijg van Roel. Ook als we allebei ’s avonds op de bank zitten kan ik hem bellen en dan krijg ik direct een duidelijk antwoord.
Roel: Willem is heel open en eerlijk dat maakt de samenwerking ook prettig.
Willem: En de drempel is gewoon een stuk lager omdat het allemaal wat informeler is.

Wat vinden jullie elkaars sterke kanten?

Willem: Dat hij heel gewoon is gebleven. Hij is heel toegankelijk en zoals ik al zei krijg je altijd een normaal en duidelijk antwoord van hem. Bovendien krijg ik altijd snel een antwoord. Ik hoef nooit weken te wachten en dat waardeer ik enorm.
Roel: Willem is echt van het niet lullen maar poetsen. Hij handelt als een ondernemer en durft ook minder leuke beslissingen te nemen bijvoorbeeld op het gebied van personeel. Hij schroomt niet om maatregelen te treffen en hoeft geen vrienden te zijn met iedereen. Hoewel het misschien tegenstrijdig klinkt is hij ook heel erg goed voor zijn personeel. Dat meen ik echt.

Wat vinden jullie elkaars verbeterpunten?

Willem: De rekeningen, die zijn veel te hoog haha. Nee, zottigheid. Ik stoor me eigenlijk nergens aan en dat betekent dat er eigenlijk ook geen verbeterpunten zijn.
Roel: Hij heeft last gehad van de economische crisis maar daar kan hij zelf niets aan doen. Misschien dat hij iets te afhankelijk is van bepaalde klanten. Maar ik moet zeggen dat hij daar al veel van heeft geleerd. Toen hij het bedrijf overnam draaide het eigenlijk matig en in no-time draaide het heel goed en ging hij zelfs over naar een bv structuur. Dat komt allemaal door zijn lef en ondernemerschap.