Jan Menten is zelfstandig tennisleraar en woont in Zegveld. Hij doet dit werk al 29 jaar en werkt voor verschillende verenigingen.
Hoe zijn jullie met elkaar in contact gekomen?
Arno: Jan was eerst klant bij een ander accountantskantoor. Zij waren eveneens gevestigd in Zegveld. Een aantal jaar geleden ging dat kantoor over in andere handen en verhuisde naar Woerden. Rond die tijd kwam Jan bij ons binnenlopen.
Jan: Ja, dit is nu het derde jaar dat ik klant ben bij Arno. Op het moment dat het andere kantoor ging verhuizen ben ik eens het een en ander met elkaar gaan vergelijken. Toen bleek dat Lekkerkerker & Keijzer voor mij prijstechnisch ook veel beter was. Bovendien is het kantoor 200-300 meter van mijn huis vandaan dus voor mij is het op alle vlakken een goede overstap!
Hadden jullie direct een klik?
Jan: We kenden elkaar al enigszins via het tennis. Arno’s dochter is een goede tennisster en speelde samen met mijn dochter in een competitieteam.
Arno: Toen Jan voor het eerst bij me kwam was er dus direct een herkenning omdat we allebei ‘de vader van’ zijn. Dat zorgt toch voor een bepaalde eerste klik.
Jan: Zeker, je hebt iets gemeenschappelijks en we hebben sowieso beiden affiiteit met sport. Dat helpt ook om een vertrouwensband op te bouwen. Ik ben van mezelf heel erg wantrouwend zeker als het met geldzaken te maken heeft. Bij het vorige kantoor waar ik klant was werd mijn rekening ieder jaar standaard 10% duurder bijvoorbeeld, je krijgt het gevoel dat ze je alleen maar willen binnenhalen en je vervolgens weinig aandacht meer geven. Bij Lekkerkerker & Keijzer heb ik dat totaal niet. Het is prijstechnisch goed en helder en ik krijg echt maatwerk. Ze nemen de tijd voor je ondanks dat ze het heel druk hebben.
Voor welke diensten zijn jullie klant bij Lekkerkerker & Keijzer?
Arno: Wij verzorgen zijn jaarrekening, aangifte inkomstenbelasting en we geven hem de nodige fiscale adviezen. Vragen omtrent administratie of btw activiteiten bijvoorbeeld.
Jan: Ze doen ook de fiscale jaaraangifte van mijn vrouw. Zij werkt in loondienst bij het ziekenhuis maar wij brengen het voor haar ook naar Lekkerkerker & Keijzer.
Wat vinden jullie elkaar sterke kanten?
Arno: Jan is goed georganiseerd en heeft een goed overzicht van zijn situatie. Bovendien laat hij zich niet gek maken. Als hij advies van ons krijgt dan neemt hij dat aan maar kijkt hij vervolgens eerst of het ook bij hem als persoon past. Iets moet ficaal natuurlijk kloppen maar het moet ook kloppen met jou en je bedrijf.
Jan: Zoals ik al zei de betrouwbaarheid en het maatwerk dat ze leveren. Ik heb een vriend die een klussenbedrijf heeft die inmiddels ook naar Lekkerkerker Keijzer is overgestapt omdat ik het hem heb aangeraden. Daaruit blijkt wel hoe tevreden ik ben.
Wat vinden jullie elkaars verbeterpunten?
Arno: Dat is een goede vraag. Eigenlijk heb ik geen verbeterpunten. Er zijn wel dingen waarop Jan nog extra zou kunnen besparen maar daar heeft hij heel bewust niet voor gekozen. Hij laat zich niet opjagen.
Jan: Het enige is dat het misschien iets sneller zou kunnen. Ik bracht mijn spullen in april – iets later omdat het in februari/maart zo druk is – en het was in augustus pas klaar. Ik ben hier niet zo moeilijk in maar het zou sneller kunnen.