“Ik hoef maar iets te zeggen en het wordt direct begrepen en opgepakt”

1390
Interview klant en keijzer
⏰ Leestijd: 2 minuten

Klant & Keijzer: In gesprek met Gerard Roest en Arno Vergeer

Gerard Roest is Hout- en gevelspecialist en is eigenaar van Limuco hout- en gevelexpertise. Hij is sinds de oprichting van zijn bedrijf klant bij Lekkerkerker & Keijzer.

Hoe zijn jullie met elkaar in contact gekomen?
Arno: Ik leerde Gerard eigenlijk kennen via mijn zwager. We zagen elkaar op verjaardagen bijvoorbeeld en dan maakten we een praatje met elkaar.
Gerard: Ja, we zijn een soort indirecte familie. We wonen ook op hetzelfde dorp en we kwamen elkaar af en toe tegen. Ik wist wel een beetje wie Arno was en wat hij deed. Toen ik voor mezelf wilde gaan beginnen heb ik als eerste bij hem aangeklopt.
Arno: We zijn toen gaan praten om te kijken waar Gerard tegenaan liep en wat ik voor hem kon betekenen. Zo is hij uiteindelijk klant bij ons geworden.

Hoe lang is Gerard inmiddels klant bij Lekkerkerker & Keijzer?
Gerard: In 2010 tijdens de crisis werden er fabrieken samengevoegd. Mijn baan kwam op de tocht te staan dus ik besloot om voor mezelf te beginnen. Ik had al verschillende directiefuncties gehad en ik vond die vrijheid belangrijk. Bovendien had ik al veel contacten in de houtwereld. De keuze was eigenlijk niet zo moeilijk. Ik had binnen een paar dagen al besloten dat ik mijn eigen bedrijf wilde starten.
Arno: Wij hebben destijds op ons gebied geholpen bij het opzetten van Gerards bedrijf. Zo hebben we onder andere verschillende aktes gecontroleerd en overeenkomsten gecheckt. Ook hebben we hem geadviseerd in hoe hij het bijvoorbeeld fiscaal het beste kon aanpakken.

Was er direct een klik tussen jullie?
Arno: Ja de klik was er wel, we hadden over veel zaken dezelfde gedachten. Het scheelt ook dat Gerard heel open is. Daardoor was alles overzichtelijk en duidelijk.
Gerard: Persoonlijk klikte het en dat is natuurlijk belangrijk. Verder vond ik het prettig dat Lekkerkerker & Keijzer geen enorm groot bedrijf is. Dat ze goed thuis zijn in het MKB speelt voor mij een grote rol in het vertrouwen. We hebben toevallig ook allebei agrarische achtergrond wat toch een soort band schept.
Arno: Misschien dat je door die achtergrond toch een beetje hetzelfde karakter hebt.

Voor welke diensten is Gerard klant bij Lekkerkerker & Keijzer?
Arno: We komen ieder jaar twee keer bij elkaar. Dan sparren we over van alles. De mogelijkheden en fiscale voordelen bijvoorbeeld. Twee jaar terug heeft hij op de valreep een deels elektrische auto aangeschaft op ons aanraden. Omdat dit fiscaal heel goed uitpakte.
Gerard: We zien elkaar inderdaad zo’n twee keer per jaar. Ik ben geen echt boekhoudkundig man dus ik krijg graag advies op fiscaal gebied. Mijn administratie doe ik zelf maar Arno helpt me bij veel cruciale zaken zoals het samenstellen van de jaarrekeningen en fiscale aangiften. Ik vind het prettig dat ik er verder niet teveel over na hoef te denken.

Wat vinden jullie de sterke kanten van elkaars bedrijf?
Gerard: Ik vind het fijn dat ik maar iets hoef te zeggen en het wordt direct begrepen en opgepakt. Ik heb veel vertrouwen in Arno en ik hoef me niet druk te maken over al die zaken die hij van mij overneemt.
Arno: Gerard is heel gestructureerd. Hij werkt echtpuntsgewijs en dat is heel prettig. Ook voor zijn klanten omdat hij veel met verzekeringen te maken heeft. Dat werkt goed. Hij is heel correct in zijn doen en laten en doet zich naar de buitenwereld niet groter voor dan dat hij is. Hij maakt daarbij de drempel voor anderen laag en dat vind ik een goede eigenschap.